søndag 25. desember 2011

Årets lille pepperkakehus

Jeg ble så forelska i (f)uglehuset til Reminiscensce at jeg enkelt og greit tok å herma. Det ble langt i fra like flott som hennes, men jammen ser det ut til at vi greide å lage en tykk, liten ugle vi også (Mamsen og jeg). Det ble litt drama da vi fant ut at vi kun hadde én oreo-kjeks til det hvite i øyet. Verre ble det da den ene kjeksen skulle deles i to og den ene halvdelen ender på gulvet - IGJEN delt i to. Heldigvis beholdt vi roen og brukte 3 sekundersregelen, plukket den opp og limte den sammen igjen.. Melisen ble et godt alternativ som hvitøye til den stakkars uglen. En halv peanøtt ble brukt som nebb, sjokoladebiter som ører, non-stop som pupiller. Så sendte mamma meg ut med tang og lommelykt for å finne en passende pinne som den lille ugla vår kunne hvile seg på..





Oppskrift og veiledning finner du på bloggen Reminiscence. En koselig blogg med mange kreative og lekre oppskrifter! 


Julianne :-)

5 kommentarer:

Reminiscence sa...

Den ble jo kjempesøt! Så lurt med peanøtt som nebb. Jeg heier på tresekunders-regelen ;) God romjul.

Julianne sa...

Hehehe. Man tar det man har vet du.. Kjøkkenet ble raidet for potensielle ører og nebb, men vi endte opp med peanøtten.. og litt for tykk melisglasur.. Hehe. Men gøy var det i alle fall :) Fortsatt god jul til deg også! :)

StineK sa...

Gu, for et skjønt pepperkakehus :)

Marlene sa...

Koslig at du stikker innom meg!

GODT NYTT ÅT, JULIANNE! :) Håpe du får et knall år!

klem :)

Lena sa...

Hei Julianne :)

Det var veldig gøy at du synes det var hyggelig at jeg brukte en av dine tapasretter i mitt innlegg :) Jeg synes det er hyggelig at man kan dele egne erfaringer med egne lesere fra andres blogger for så å snakke med bloggeren man fant det fra om temaet.

Dette var et virkelig kreativt og flott pepperkakehus :)

Ønsker deg et godt nyttår!