søndag 8. april 2012

Kanelsnurrer bakt med fullkorn-hvetemel



Denne oppskriften er fra Trines Matblogg. En utrolig god oppskrift i utgangspunktet, men denne gangen byttet jeg ut hvetemelet med Regal's nye fullkorns hvetemel. Og en ting er sikkert - jeg kommer til å bytte ut hvetemelet i all gjærbakst fremover, dette var  kjempebra! Deigen ble like smidig og lett å jobbe med som når jeg benytter vanlig hvetemel. Fordelen med å bruke fullkorn-hvetemel er at fiberinnholdet er betydelig høyere, noe som gir bollene et bedre næringsinnhold og bidrar til god fordøyelse (disse bollene er langt i fra sunne - men sunnere enn boller bakt med siktet hvetemel). Trines oppskrift er til 24 snurrer, jeg lagde 48 mini-snurrer.





Nytes med et glass iskald melk... <3

3 kommentarer:

StineK sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Julianne sa...

Ja, du nå skal du høre.. Jeg fant det på kiwi sjølyst for noen helger siden, men siden da har jeg nesten ikke funnet det! Bare en pakke her og der. Forrige lørdag var jeg innom på sjølyst igjen og hørte med sjefen der, han sa at Norgesgruppen har bestemt seg for å ta melet ut av butikkene! Så jeg skal sende klagemail. ;)

Men du kan bruke det fullkornshvetemelet som heter Fibra. Det inneholder faktisk mer fiber enn melet fra regal :)

StineK sa...

De så gode ut ! Men hvor får du kjøpt det melet? Har leitet etter det, men finner det ikke :)