fredag 11. mai 2012

Protein-smoothie med skogsbær

Jeg kom hjem fra trening i går og tenkte for meg selv at det hadde vært fornuftig å få i seg noe skikkelig etter den harde styrkeøkta. Normalt sett hiver jeg i meg et stort glass med nesquick og iskald melk (kan av og til tenkes at det er denne belønningen som får meg på trening i det hele tatt..), men i går stod det en fersk og uåpnet boks med cottage cheese som 
burde vært påbegynt for lengst i kjøleskapet. Jeg må ærlig innrømme at cottage cheese er langt ifra en favoritt hos meg (jeg har et alvorlig konsistensproblem), men jeg vet det er bra for kroppen - dermed så har jeg også en trang for å like det. Og ved å blande cottage cheese med et eller annet så går det ned. I går lagde jeg en skikkelig proteinbombe av en smoothie, som var så god at jeg spiste meg dårlig. Slik er det vel bare når noe sunt og godt smaker skogsbæris ? :)


Protein-smoooothie med skogsbær
En stor porsjon, ca to glass.


2 dl ekstra lett melk
2 ss Ja! Vanilje yoghurt 
2 store ss cottage cheese
1-2 dl frostne skogsbær
1 ts akasiehonning




Næringsinnhold i hele porsjonen
Kcal - 242
Karbohydrat - 28,9 g 
Tilsatt sukker - 1,5 g 
Protein - 18, 1 g 
Fett - 4,7 g  


Hjertlig hilsen Julianne! 

Ingen kommentarer: