søndag 29. juli 2012

Ostesmørbrød

Ostesmørbrød er undervurdert! Det er min konklusjon etter å ha gjenopptatt møtet med den lettvinte, sprø, herligheten med smeltet ost og ketchup. Før i tiden spiste vi det jo hele tiden! Eller, mulig jeg bare husker det sånn. Mest sannsynlig. Spesielt husker jeg at vi spiste det mye på hytta i Eidsvågen. Mamma hadde/har (?) en ganske så kul ostesmørbrødovn fra sikkert 1950 som vi puttet skiver med salami og ost inni. Det var noe eget den gang da! Nå bruker jeg desverre bare steikovnen, men den gjør nytta si den også. 



Dette trenger du 

Grovt brød
Skinke/salami/spekeskinke
En god ost
Godt krydder (jeg brukte bare pepper og tørket oregano) 

Server sammen med en god salat ved siden av, da stiger sunnhetsskalaen på måltidet med  flere hakk ;)

Ostesmørbrød uten ketchup er uhørt! 

Ha en fortsatt deilig søndag :)

July

2 kommentarer:

Reminiscence sa...

Så fin ny header du har fått! Herlig med ostesmørbrød. Jeg ønsker meg en panini-toaster, men vi har ikke mer plass i skapene.

Julianne sa...

Takk for det :) Hehe, ja det er noe med det! En får aldri nok kjøkkenutstyr. Jeg fant faktisk et gammelt toastjern på loftet hjemme i Molde som jeg tok med meg. Det er sånt utstyr som vi sikkert tenkte ville bli mye brukt en gang i tiden. Det ble stengt talt ikke det :P