torsdag 9. februar 2012

Lunsj - cottage cheese med müsli og kiwi

For min del er dette et klart forsøk på å lære meg å like cottage cheese. Ja, det går faktisk an å venne seg til å like noe man egentlig ikke tåler smaken på! Jeg har gjort det med både tomater, skinke, kokte egg, smørost, oliven og ikke minst reker (endelig kunne jeg spise mer enn bare loff med smør på de såkalte vin og rekekveldene.... ) Men ikke alt er verdt å lære seg å like, derfor lar jeg brunosten være i fred (hihi). Men - la meg komme til saken! 
Cottage cheese blandet med en liten slant med den magre varianten av vanilje yoghurt gjorde straks smaken bedre. En liten ss med blåbærsylte gir både sprek farge og god smak, men denne skal nok byttes ut til noe mer næringsrikt en gang i fremtiden. Her er gårsdagens lunsj i nøyaktige mål: 

90 g cottage cheese
70 g JA vanilje yoghurt
1 ss blåbærsylte
1 kiwi





Næringsinnhold for hele lunsjen
336 kcal
30,9 g karbohydrater
10,9 g tilsatt sukker*
19,6 g protein
14, 9 g fett 

* Utregningen viser 10, 9 gram tilsatt sukker. Dette er mye på grunn av den ene spiseskjeen med blåbærsyltetøy.. (!) 


Julianne :)


Ingen kommentarer: