torsdag 22. desember 2011

Mitt første lammelår!

Da min kjære og jeg kjøpte inn et lite lammelår tidligere i høst, var det ikke med tanke på å skulle mette 6 personer.. Heldigvis gikk det akkurat! Jeg har aldri tilberedt lammelår før, så noen timer før gjestene kom måtte jeg ringe hjem til mor og få gode råd som bare en mor kan gi.
En perfekt veileding får dere desverre ikke av meg, men noen bilder kan jeg så absolutt dele! 

Lammelår servert med hasselback poteter, rosenkål, gulrot, løk, rødvinssaus og tyttebær



Hasselback poteter med smør, salt, pepper, toppet med litt fersk parmesan 





Til dessert ble det hjemmelaget sjokolademousse a la Trines Matblogg. Smakte helt fantastisk sammen med ripsene jeg tilfeldigvis hadde i fryseren fra i sommer... 



Julianne :-)

Ingen kommentarer: