mandag 12. desember 2011

Julesnop!

Mintkuler vekker gode minner fra julen i gamle dager. Jeg glemmer ikke det glasset med de hvitekulene med hver sin mokkabønn plantet på toppen. Det var godt det! Da Marlene - Recipe For Joy la ut bilder og oppskrift av disse herlighetene, hadde jeg rett og slett ikke noe annet valg enn å sette i gang å lage deig og trille kuler :-)


 Marsipan hadde hun også laget, så da tenkte jeg at det var på tide å prøve det også.. :-)



Oppskriftene finner dere (blant mye annet koselig) - HER  - Anbefales! :-) 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å så digg! Jeg har laget peppermyntekuler til jul flere ganger, det er superdigg, skal lage det ila uken :) Prøvde meg på marsipan med kun mandler og lønnesirup men jeg klarte det ikke, det stoppeet opp i miksern, må ha ny blender!! Tror jeg heller skal prøve meg på denne oppskriften!

Julianne sa...

Ja, disse ble veldig gode i alle fall :)

Jeg byttet ut ca halvparten av melisen med sukrinmelis når jeg lagde peppermyntekulene, det ble ikke feil! Den isende smaken av sukrin blander seg godt med peppermyntesmaken for å si det sånn :) (Hvis en er opptatt av kalorier og sånt, hehe)

Marlene sa...

Nåh. Så søt du e. :) Jammen fristende detta.<3