mandag 20. august 2012

Grove pannekaker, brettet med fyll!

Jeg ble inspirert av Karolines tortilla calzone, der hun har brukt fullkornstortillas til å lage innbakt pizza! For en artig idé, og så enkelt! Jeg skulle spise middag alene denne dagen, og det er da jeg er i mitt mest utforskende hjørne. Kan ikke presse på min kjære hva som helst  heller... Hihi. I alle fall, tortillas hadde jeg ikke - men ingredienser til pannekaker, det har jeg jo alltids liggende. Det høres kanskje rart ut, men dette ble faktisk skikkelig digg! 


Slik gjør du det: 

Grove pannekaker (1-2 pors)
1 egg
2, 5 dl ekstra lett melk
ca 1 dl fullkornshvetemel
0,5 dl havregryn
Litt salt
Litt olje 

Visp sammen egg og halvparten av melken. Tilsett mel, havregryn og salt og visp til en glatt røre. Visp inn resten av melken og ha i en skvett olje. La røren svelle mens du skjærer opp ingrediensene til pannekakefyllet. 

Fyll
Fyll pannekakene med det du liker, mitt fyll bestod av;
Philadelphia med hvitløk og urter
Spekeskinke
Svarte oliven
Paprika
Frisk basilikum
Frisk oregano
Parmesan 

Stek pannekakene i en stekepanne, legg de på et bakepapirkledt stekebrett og sett stekovnen på ca 200 grader. Smør på philadelphia og fyll den ene halvdelen av pannekakene og brett over. Bruk gjerne philadelphiaen som "lim" rundt kantene, slik Karoline har gjort. Stek i ovnen på varmluft i ca 15 minutter. Lag en digg salat mens du venter og servér! 








Hvis du vil prøve noe litt utenom det vanlige :-) Veldig enkelt, og veldig godt! 

2 kommentarer:

Marlene sa...

Såg sabla godt ut! :)
No har i starta på nytt! ;)

ny bloggadresse: www.skridtilverket.blogspot.com

Marlene :)

Julianne sa...

:D