tirsdag 22. januar 2013

Lunsjtips: Salat på glass

Jeg får alltid brukt de tomme syltetøyglassene, samme hvor mye mannen klager over alt jeg tar vare på. Blant annet er de gull å ha med seg istedet for matboks! En salat, for eksempel, holder seg fersk lenge i et tett glass. Ta vare på middagsrester og bland deg en enkel salat til lunsj dagen etter :)


Kylling - Quinoa - Agurk - Paprika - Salat - Valnøtter - Soltørket tomat 

Bland 2 ss cottage cheese med litt pesto og du har en deilig dressing på toppen!

 Det kan ofte være lurt å låne en dyptallerken i kantina når du skal spise salat på denne måten ;) Suppe kan også lett fraktes med seg på denne måten! 

GOD LUNSJ! 

Julianne :-)





2 kommentarer:

Silje Silje sa...

Jeg er fan av å ha mat på glass. Det er forresten så kjekt å komme inn på bloggen din, det første som møter en er den lekre headeren, jeg blir glad av den :-)

Julianne sa...

Så hyggelig sagt, Silje! :D Slikt blir jeg glad av!! Mat på glass er litt artigere enn å ha det i en boks. Å ha med seg supperester er også genialt, da slipper en å være bekymret for at det lekker ut i ryggsekken :P