lørdag 21. juli 2012

Hjemmelaget potetsalat

En travel sommer har ført til at spennende matlaging har blitt nedprioritert og dermed har det vært lite å blogge om. Dagene har for det meste gått i jobbing, rydding, vasking og flytting. Nå er vi endelig kommet inn i vår nye leilighet i Griffenfeldtsgate og endelig kjenner jeg at skuldrene begynner å løsne taket fra øreflippene. Etter tre turer på ikea har vi nå fått på plass møbler, kjøkkenutstyr og jeg er klar for å lage mat igjen! Nytt, fint kjøkken har jeg også.. hihi :)

Jeg har ikke noe nytt å komme med, men fant et innlegg om hjemmelaget potetsalat som jeg ikke har postet tidligere. Bytt rømmen ut med kesam og salaten blir straks mye sunnere ;)


4 store nypoteter
1 eple
Vårløk
Litt sylteagurk
1 boks lettrømme
1/3 tube lettmajones
En skvett sitron
Evt en teskje sukker (smak til)
Salt og pepper

17. mai-frokosten fant sted på Ellingsrudåsen hos Stine og Johnny i år. Vi bidro alle med litt av hvert for å få til en vellykket start på den fine dagen. I den anledning prøvde jeg meg på hjemmelaget potetsalat! Dette er ikke en sunnere versjon, men kjenner jeg meg selv rett, så er den like rundt hjørnet ;) 

GOD HELG! 

Julianne :)


Ingen kommentarer: